pin it & make it #1, 2, 3 en 4 - het voedsel intermezzo

by - 21:21

Ik ben een enthousiasteling, al zeg ik het zelf. Wanneer ik dus een initiatief tegen kom zoals dat van Liesellove, denk ik meteen, Jaah! Het leek mij wel ietsie moeilijk om vol te houden maar ik heb mezelf wat krediet gegeven en besloten om mee te doen en te zien waar ik raak. En hoewel er nog niet veel naais gemaakt is lukt het nog wonderwel.

Momenteel ga ik voor comfort food precies :) (en het lekkerste staat onderaan)





Pin it & Make it week #1 - honey roasted nuts

Week 1 begon met nuts. Super lekkere nuts. Het originele recept pinde ik hier maar ik gaf er een eigen (iets gezondere) draai aan. 

Mijn versie:
ingrediënten:
- zakje cashew noten (Lidl)
- een 4 tal soeplepels honing
- een 2 tal soeplepels olie (maisolie, olijfolie, kokosolie vind ik lekkerst)
- een snufje zout
- een soeplepel sesam zaadjes (naar wens)

Werkwijze:
zout,olie en honing mengen (of kokosolie met de honing smelten in een pannetje)
de nootjes hier onder mengen tot alles bedekt is
in een met bakpapier beklede bakvorm (of op je ovenplaat) leggen, +/- 20 minuutjes op 180°

uit de oven halen en warm mengen met de sesam zaadjes.

Laten afkoelen, los maken en genieten maar!





Pin it & Make it week # 2 - mug cakes

Week twee waren het mug cakes, hier gepind. Ik had al een aantal keer geprobeerd deze te maken maar ze waren steeds over gelopen. Ik heb intussen geleerd de mugs niet meer dan tot de helft te vullen en ze op halve kracht in de microgolf oven te zetten. Ik zette ze er volgens recept de volle twee minuten in, misschien net iets te veel, maar ze hebben toch gesmaakt. 

En ik heb wat zitten spelen met animated gifs, om mijn zotte dochter nog wat meer animo te geven (om u een idee te geven hoe het er hier thuis aan toe gaat :)





Zàlige quote niet? Gekregen van een vriend, kind of sums it all up..


Pin it & Make it week # 3 de bearnaise saus van Piet

Ik ben geen sauzen madam. 't Is te zeggen, ik eet het graag maar kan het niet maken. Mijn moeder maakte haast nooit saus. Dus was er voor mijn huwelijk ook geen vraag naar. Bij mijn man was dat anders en zo ben ik dus op zoek naar goeie saus recepten. Als u tips hebt, laat maar komen, ik kan ze gebruiken. Let wel, door bovenvernoemde denk ik pas aan saus als het eten al klaar is, dus liefst iets dat snel kan, grijns.

Ik ben verwonderd hoe makkelijk deze saus van Piet te maken is. De tweede keer schifte mijn saus wel, ik moet nog eens goed naar het filmpje kijken, maar wel erg lekker en in een wip klaar.

Pin it & Make it week #4 - baked garlic parmesan potatoe wedges AANRADER!!

 :
bron: creme the la crumb

Oh-mijn-god-ik-wil-dit-alle-dagen-eten. Pure Pascale zou naar adem happen (grote brokken zetmeel met kaas en vet, olé, maar af en toe mag van haar) maar oh zo lekker! En zooo simpel! Echt een aanrader. Ik heb het hier gepind, bij creme de la crumb, je zou de foto's eens moeten zien!

Vlug vertaald: ongeschilde rauwe aardappelen (4 tal) in partjes snijden, mengen met 4 soeplepels olijfolie, mengen met 4 soeplepels parmesaanse kaas (strooikaas), twee (afgestreken) koffielepels zout, een of twee koffielepels italiaanse kruiden, twee (afgestreken) koffielepels lookpoeder, mengen en alles een half uurtje op 180° in een bakschaal. To die for!




You May Also Like

6 reacties

  1. Jij hebt inderdaad het lekkerste het laatste gezet ;) Het moet maar niet zo lekker zijn,hé!En pure Pascale zal haar zwakheden ook wel hebben zeker?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmm, Inge, jij weet het lekkers er wel uit te kiezen. Lijkt me gevaarlijk om nu ook te pinnen, heb hier al juist een flinke portie noten verorberd ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voila se, nu ken je ook mijn ventje ...

      Verwijderen
    2. LOL, dacht al, ik heet toch Evelien? En dan nog zo een stoute openingszin van een vent die ik niet ken... Sjans dat uw reactie er bij staat, heb luidop moeten lachen :)

      Verwijderen
  3. volgens mij had ik nog niet gezien dat je meedeed met de pin-uitdaging maar hé dat zit er hier wel héél goed uit é zeg (en oh als ik het wel zag vergeef mij dan dat ik vergeetachtig ben haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik maak dat ook wel es mee, vergeetachtig zijn (lol, suite an understatement :)

    BeantwoordenVerwijderen