Stik Belgique blogtour - we durven het zelf!

by - 08:53

Yey, we mogen mee doen met deStik Belgique blogtour! Marjolein van Flaflinko heeft dat weer prima georganiseerd. Toen ik haar berichtje zag verschijnen was ik meteen super enthousiast. En dat enthousiasme is gebleven, ik naaide de laatste tijd terug superveel!

Een tijdje terug was het de booklaunch van Stof voor durf het zelvers 3. We zijn met vier gezellige dames en een baby dame (de superschattige dochter van Michel, model uit "200 shirts") richting Herselt gereden. Heel toffe namiddag, maar dat derde boek, dat is nog veel geweldiger. Opdracht "gebruik een patroon dat je nog nooit gebruikte": Check! Belgisch patroon! Dubbel check! Ik naaide zelfs een rokje uit "200 rokken en broeken" voor mezelf in superzacht mat zwart nepleer (in de standaard boekhandel, voor een demo, t is eens wat anders, haha).

Ik maakte intussen een trui (maar die is nog niet af) voor mijn zoon uit het boek, maar ook deze bomber voor mezelf. We durven het zelf, zelfs op de foto staan, ik vind dat nog altijd kei onwennig! Welk gezicht moet je in hemelsnaam toch trekken?



Ik ben heel blij met dit patroon, er volgen er zeker nog! (ik heb alvast genoeg stof liggen, haha). Het stofje komt van bij Mon Depot en ik ben er weg van. Het is een witte jaquard achtige stof met visgraatstructuur en wat rek. Chique retro vind ik zelf :) 


Ik heb in plaats van boordstof de stof van het jasje gebruikt. Ik heb altijd moeite met de goeie boordstof te vinden en vond dit ook wel mooi. Er moet iets mis gelopen zijn met de halsboord achteraan en ik had niet genoeg stof om een nieuwe boord te knippen dus heb ik er maar een stuk tussen gestoken met een paspelletje erbij. Op die manier kon ik de naad in de halsboord achteraan ook weglaten. Dubbelwin!


Ik ben ook helemaal weg van de rug. Een echt bomber effect zonder moeite te moeten doen om een rits te plaatsen (en ik laat jasjes toch altijd open hangen als ik die draag, iets met moeders en haast).


Ik heb erg getwijfeld om dit mooie stofje van See you at six als voering te gebruiken, ik vond het wat te mooi om  het aan de binnenkant van een kledingstuk te steken maar ben er dan toch voor gegaan. En ik ben superblij. Het brengt het jasje nog een level hoger.


Ik moet de punten van de boord nog wat bijwerken, de vorm is door te weinig uitdunnen van de naadwaarde aan de punten niet helemaal mooi, maar ik mag ook niet te veel afdoen of de naden zullen open gaan, hmm...


Gisteren ging ook de Naais to meet you naaidate door en ik trok met mijn machine naar Wortegem, naar An haar naaizolder. Het was echt super! Heel lieve mensen, een warme ontvangst, héérlijke notentaart en chocoladetaart en een zicht om u tegen te zeggen. We doopten ons groepje "Naaisters op zolder". Zeker voor herhaling vatbaar! En aan de facebook groep te zien waren er nog een heleboel mensen die het erg naar hun zin hadden, missie geslaagd!


patroon: bomber uit stof voor durf het zelvers 3
stof: Mon Depot

En wat is er nog meer? Om deze Stik belgique blogtour nog een duwtje in de rug te geven, geeft Marjolein ook een exemplaar weg van boek 3: "200 rokken en broeken", samen met nog wat ander moois! Ga maar vlug eens kijken ;)

En wil je een kijkje nemen op de andere blogs: klik dan op een van deze links:





You May Also Like

27 reacties

  1. Dat jasje vind ik echt helemaal super! Dat paspeltrucje moet ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooh heel leuk met dat paspeltje erbij, een kleur die je met alles kan combineren die gaat veel uit de kast kunnen komen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat paspeltje maakt het helemaal af! Deze zet ik bij op mijn naailijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi gelukt, en die stof als voering gebruiken was wel echt de juiste zet. Nog voor ik las dat je er over getwijfeld heb, zag ik de foto en dacht ik uit mezelf al dat dit het echt 'af' maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi! En dapper dat je als moeder een wit kledingstuk durft te dragen ;) Dat zou mij niet lukken, ik ga niet vlekkeloos door het leven...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, ik ook niet hoor! Maar er zit reliëf in de stof, helpt ook al een beetje (behalve voor die zwarte veeg die momenteel aan de mouw hangt...)

      Verwijderen
  6. Wow, zo'n stijlvolle bomber!! Heel mooi gedaan, ik ben fan!! De stofjes zijn heel goed gecombineerd en die paspel maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat paspeltje maakt het helemaal af. Well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waauw, prachtig! En dat SYAS stofje als voering is echt top!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb een kleurvariant van die stof!!! #stuitertenthousiast!

    Ik laat het stuiteren nu even los en zeg "waw, wat mooi zeg". Bombers zijn niet echt mijn ding, maar dit vestje vind ik erg mooi. Die voering maakt het af, net als die accidentpaspel... ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh, nu ben ik wel curieus naar die variant!! Want inderdaad, wit en moederschap, hmm...

      Verwijderen
    2. Oker ;)
      Niet super veel beter, maar toch iets moederschapsvriendelijker #schaterlach

      Verwijderen
  10. Wat een prachtig jasje, die gouden paspel maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtig jasje, helemaal af en pastje perfect, geeft me inspiratie om deze ook bij mijn herfstcollectie toe te voegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi jasje. Echt gedurfd om hiervoor witte stof te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk dat je de naaimicrobe terug helemaal te pakken hebt! Je naaide echt een prachtige outfit bijeen. Fan van dat rokje én het vestje! En An haar zolder, wauw! Daar wil ik ook graag nog eens vertoeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik kan de vorige commentaren alleen maar bijtreden: supermooi gemaakt, het staat je beeldig en die paspel maakt het af! En dat van niet weten van welk gezicht te trekken als je zelf op de foto moet, zoooo herkenbaar :-) Daar moet ik als blogger ook nog steeds aan wennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo chique!
    Je moet dat niet vertellen van dat foutje in de band. Dat is gewoon keihard zo gepland dat touchke bling!

    BeantwoordenVerwijderen