war of the socks: mijn geheim wapen

by - 14:35

Dit is mijn zak met weeskousen. Het is mij een raadsel wie die tweede sok opeet maar zeker is dat ik niet graag sokken plooi. 



Zo zie ik sokken wel graag, netjes in een rijtje. Maar naast het niet graag zoeken achter paren weet ik soms ook niet goed van welk kind ze zijn. Zeker niet in geplooide toestand. Want ik zie nu eenmaal graag effen kousen.


Ik had eerst geprobeerd er iets op te naaien met mijn machine. Foute boel, vastgelopen machine.

Maar waarom niet met kamsnaps? Zo kan ik per kind een kleur kiezen en kunnen ze voor ze hun kousen in de wasmachine (lees: op de slaapkamervloer) droppen ze nog netjes aan elkaar vastmaken (in my dreams, maar de intentie is er). Prachtig toch? Nu nog hopen dat ook zij het "snappen"...


Mocht u dit ook op uw kinders willen afvuren, zoals ge ziet zit er een stukje vlieseline tussen. Bij sok 1 zonder vlieseline strok de stof van tussen de kamsnaps. Dus indien ge geen gatenboel wilt ;p ...

You May Also Like

14 reacties

  1. Wat een goede tip, hier ook tientallen weessokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook een sokkenopeetmonster in huis.. leuk idee van de kamsnaps! Alleen, ik heb me ooit es zo'n paar gekocht met drukknopen, helaas 'vergeet' ik die steeds vast te maken..dus als je daar nog een trucske op weet..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahaha! zo leuk gevonden! Maar mij kennende geeft dat een hele avond snapwerk (en daar ben ik echt niet goed in) om ze dan later toch weer in weestoestand terug aan te treffen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat slim!! Vrees wel dat de enige die hier zal snappen, ondergetekende zal zijn.....de pubers zullen het zeker al niet doen, die zijn nog te lamlendig om zich te bukken en hun vuile sokken en onderbroeken van de vloer op te rapen. Maar mijn regel is: alles wat niet in de wasmand ligt, wordt niet gewassen! Is wel even slikken als je de slaapkamers open doet, maar ook dat went ;-)
    Vorige week vroeg de oudste waarom hij geen schoon 't shirt meer in zijn kast had.....voilà, misschien leren ze het zo?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohja, en ik had laatste voor De Meneer allemaal zwarte sokken (hij draagt een pak naar het werk, dus wil alleen zwarte sokken. Of met een print, maar die zijn sowieso makkelijk te combineren) met verschillende kleuren 'tenen' gekocht! Echt een verademing!! Hij zijn zwarte sokken en ik kon alles zo hup matchen! Scheelde veeeeel werk!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh, dat klinkt inderdaad de max. Waar heb je die gevonden? Nu ben ik echt wel curieus! Mijn vent heeft wel heel grote voeten..

      Verwijderen
    2. Op de markt!! In Antwerpen (vreemdelingenmarkt).
      En het is nog goede kwaliteit ook!

      Verwijderen
    3. In de C&A kan je ook soms 7 paar zwarte kousen kousen kopen met allemaal verschillende kleurtjes in een lijntje of aan de tenen.
      En ik heb het een tijdlang volgehouden om elk paar zwarte sokken te 'merken' door er onderaan iets op te naaien met enkele steekjes (kruisje, 1 streepje, twee streepjes ...), dat maakt het sorteren ook wel gemakkelijker.

      Verwijderen
    4. supertips! Ga ik gauw eens gaan bezien!

      Verwijderen
  6. Wat een goed idee!
    Ik heb deze ochtend nog 5 weeskousen weggegooid. Ze konden niet eeuwig blijven wachten op hun wederhelft ;)

    BeantwoordenVerwijderen