Het is me er eendje..

by - 19:22

Vooreerst, hoe kan het ook anders, een prettige kerst aan iedereen!  't Is begot al derde kerst maar kom, de warme gevoelens zijn er des te meer ;)

Bij mijn laatste bezoek aan de stoffenwinkel ging ik "gewoon achter een rits" en kwam met dit eendjesstofje buiten. Stijlvol en toch schattig. En mijn dochter is dol op stof met beestjes op. Een kleedje dus.

Last time I found this cute duck fabric and decided to turn it into a dress for my oldest daughter. The pattern comes from a cute japanese pattern book called Girly Style wardrobe, fantastic book filled with easy and stylish patterns.





Het patroontje komt uit het japanse boekje "Little girl" (noemt soms ook Girly style wardrobe, ISBN 978-4-579-11132-9), een droom van een boekje met prachtige patronen. 
En kers op de taart: makkelijk en snel.

Ik koos voor een wit paspelbandje en een restje donkerblauwe stof bovenaan, de binnenkant van deze bovenkant werd wit gevoerd (niet voorzien in het patroon maar gewoon bovenstukken tweemaal overnemen en aan elkaar naaien voor je de rok er aan zet. 




Eigenlijk ging ik er een rokje uit maken maar besliste anders, welliswaar met nipte hoeveelheid stof. Vandaar de onthoofde eend op de voorkant. :)

Het was bedoeld als kerstkleedje maar dochter droeg liever haar golden dress.
Een beetje een serieuze foto, ze heeft nochtans ferm veel gelachen die namiddag.
Maar meer daarover later.. gniffelgniffel


stof eendjes: soldeur
patroon: boek "Little girl" 

You May Also Like

10 reacties

  1. Waw prachtig! Tot welke maat/leeftijd gaan de patronen van dit boekje? Dochterlief heeft al maat 116...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, zeker groot genoeg. Mijn dochter heeft een 128 en de kleedjes zijn erg ruim.

      Verwijderen
  2. dol op het stofje ... dus prachtig jurkje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig model! Tot welke maat gaan die boekjes?
    Dit jurkje is heel mooi, maar je dochter heeft wel gelijk om haar 'gouden jurk (waw, zo mooi)' te dragen met de feesten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waar kan je het boekje vinden want bij de meeste boekenwinkels is het nog niet beschikbaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap! Ik sloeg ook wat van dat stofje in maar ben nog volop inspiratie aan 't opdoen :)

    BeantwoordenVerwijderen