mijn eerste Guirlande kleedje

by - 18:08

Ik heb al verschillende keren het eerste tijdschrift van La Famille Victor doorbladerd. Ik ben eerlijk gezegd hevige fan van dat blad en hoop dat er gauw meerdere volgen. Ik hou van de fotografie, de onderwerpen en natuurlijk de modelletjes en gekozen stofjes. Wat een verschil met de overige tijdschriften!
Na het zien van dit stofje (gekocht tijdens een bongobonweekend in Antwerpen) wou ik het Guirlandekleedje eerst eens maken. En zo geschiede. Het patroon is goed te doen. De hoekjes van het inzetstuk vooraan (waar u dat kleine neepje ziet links, dat niet echt bij het patroon hoort :( zijn een beetje moeilijk. Een maatje kleiner had misschien beter gepast, het is wat op de groei. Maar ik ben toch fan, en content dat ik teveel stof gekocht heb volgens dat ik nodig had want ik heb uit de rest een SVDHZ kleedje geknipt voor mijn jongste dochter. To be continued...





You May Also Like

8 reacties

  1. Schoon! Ik had het tijdschrift vorige week vast met hetzelfde plan - maar vond het te 'moeilijk'. Komt de maat overeen met de confectiemaat van je dochter of het je een ander maatje genomen? 't Is maar dat ik het toch nog ga maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het zeker ruim genoeg van taille maar ik heb dan ook een maat te groot gemaakt (toch best de maattabel volgen?). Ik ga uw blog in de gaten houden (deed ik toch al), ik ben benieuwd naar uw versie!

      Verwijderen
    2. Merci! Het zal wel nog niet voor den direct zijn - heb nog een aantal dingen op het naailijstje staan...

      Verwijderen
  2. Heel tof geworden. Ik ken dat tijdschrift nog niet ,maar het ziet er alvast veelbelovend uit.
    Tot welke maat gaan de patroontjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel erg mooi! staat ook op mijn lijstje ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier staat dat kleedje ook op de planning. Het stofje ligt al klaar net als nog enkele andere naaiprojecten die meer bovenaan op de to do lijst staan. Sinds zaterdag hou ik de krantenwinkel in de gaten want naar het schijnt zou er in maart een tweede exemplaar van dit magazine verschijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ook mooi!
    hoeveel stof heb je eigenlijk nodig voor een SVDZkleedje? Heb hier een lapje van 1 m op 9 cm en vraag mij af of ik daar een twee jaarke uit zal krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen