mijn boekenkast (een kleine ode aan het naaiboek)

by - 20:11

Ik hou van naaien, maar dat wist u al. Maar ik hou ook van boeken. En zeker naaiboeken. Naaiboeken voor de basisstukken, naaiboeken om eens iets anders te maken en naaiboeken om over te dromen. Ik heb dan ook naast een uitgebreide stoffenkast, een mooi naaiboekenrekje. Wat staat er op en wat zijn mijn favorieten? Bij deze..

Oh ja, geef je even door wat jouw favoriete boek is? Ik ben zeer benieuwd!

groetjes!




Nog steeds mijn nummer 1: "Stof voor durf het zelvers".
Mooie layout, leuke diverse projectjes en hun kleedje is een grote hit bij mijn dochters. Super boek!















Een nieuwkomer in mijn boekenkast maar ik heb intussen al een hele hoop patronen overgenomen voor de aankomende KCW. Het leuke aan dit boek is dat naast de klassiekers (jongenshemd en broek, A lijn jurkje,T shirt etc, met net ietsje meer) er een leuke afwisseling is voor knutselideetjes voor kinderen. Mijn kinderen zijn echter niet van het slag zich uren zoet naast mijn naaimachine bezig te houden (naaien doe ik 's avonds) maar het ziet er leuk uit. Heel mooie layout ook, nodigt echt uit.








Hier heb ik ook al heel veel uit gemaakt. Meestal het Lena kleedje,soms als bloesje. Het tweede boek staat nog op mijn verlanglijst. Voorlopig stel ik me tevreden met het eerste boek. Een boek voor wie van klassieke snit houdt.















Een van mijn twee japannerkes. Heel eenvoudige mooie kleding. Puur. I love it.






Een handigheidje om in je kast te hebben met heldere uitleg hoe je verschillende naaionderdelen aanpakt. Zeer interessant om in te kijken. De (basis)stukken zijn wel nogal ruim uitgelegd, maar het is dan ook de bedoeling dat je in het boek naar de gedetailleerde uitleg gaat zoeken. 't Is wel "een kloefte" van een boek..


Aha, nog een nieuwkomer, maar ook zalig om in te kijken. Ik was al erge fan van hun blog, het boek is ook de max! Ik ben momenteel bezig met de grote strandtas maar die moet nog afgewerkt worden (iets moeilijker dan verwacht). De jacht naar de ideale sjakosj is bij deze een stuk vereenvoudigd. Tijd hebben daarentegen ;)




Ooit ga ik hier iets uit maken. Echt. Ik ben verzot op dit boek, heb er al uren in gekeken. Maar verder dan het proefstuk van het basis bovenstuk ben ik nog niet geraakt. Maar ik heb grootse plannen met dit boek. (ik heb het rechtse exemplaar in mijn bezit. Het andere was net iets te speciaal..) Eentje voor gevorderden..



You May Also Like

6 reacties

  1. Hoewel ik ook een aantal naaiboeken heb, merk ik dat ik toch vooral met losse patronen werk. Ook de Ottobre wordt vaak gebruikt. Het boek van Oliver +s is ook wel leuk en ook de boekjes van Laurence Mériat: Leuke kinderkleren naaien. Waar haal je de Japanse boekjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, die ga ik ook eens opzoeken! De Japanse boekjes komen van een winkel in Rijsel (Le furet du nord), ik weet niet waar je ze in België kan vinden, waarschijnlijk in de "betere" boekhandel?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amaai wat een verzameling! Ik heb er nog maar 3, SVDHZV, de poppen van Tante Hilde en Little miss Y's homemade wardrobe. Ook wil ik graag nog Homemade mini couture van Miss Y.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die onderste hebben ze bij theoria, ik heb er al vaak staan naar watertanden. En zelgemaakte kleertjes 2 siert mijn boekenkast, steek ik het binnen voor de vakantie?

    x
    caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als je het kan missen, graag! Hopelijk hebben jullie al een fijne vakantie gehad? Groetjes!

      Verwijderen
  5. Ik heb het boek:Mijn tas,Zo geknipt en Stof voor durf het zelvers.Persoonlijk valt dat laatste voor mij tegen.In de bib heb ik ook al verschillende boeken geleend zoals allemaal rokjes,Het grote naaiboek en anderen.Tijdschrift:La Maison Victor is favoriet hier(koop ik)Knip mode of andere leen ik in de bib.

    BeantwoordenVerwijderen